Vad gör en IT-supporter?
Många konsulter inom IT-support arbetar i help- eller servicedesk för att lösa olika tekniska problem. Vill du ha hjälp att uppgradera eller installera en programvara? Behöver du nya inloggningsuppgifter? Åtkomst till en skrivare? Presentera en PowerPoint-presentation på ett Teamsmöte? Eller kanske synka mobiltelefonen till en ny dator? Detta är några exempel på jobb som en IT-support kan hjälpa till med.
En IT-supporter hanterar många ärenden över telefon, e-post eller genom att fjärrstyra datorer, och hjälper medarbetare inom organisationen men arbetar också mot kunder och leverantörer. Arbetsuppgifterna är ofta uppdelade i 1st, 2nd och 3rd linesupport. I first line support löser IT-supporten grundläggande problem ofta direkt över telefonen. Mer avancerade frågor skickas till second line och den sista nivån, third line support, hanterar frågor av mer specifik karaktär som kräver hög expertis.
En konsult inom IT-support från EPICO har:
- hög teknisk kunskap
- god kommunikationsförmåga och kan förklara komplicerade frågor på ett begripligt sätt
- god serviceanda och löser problemen snabbt och effektivt.
IT-supporter från EPICO för nöjda medarbetare och kunder
EPICO förmedlar skickliga IT-supporter till både tillfälliga och mer långsiktiga uppdrag. I vårt breda nätverk av konsulter finns IT-kompetens för alla typer av jobb. För större och bredare uppdrag inom IT-support kan vi förmedla erfarna konsulter kvalificerade inom projektledning. Vi erbjuder IT-support för jobb i Stockholm och Göteborg men också i hela Skandinavien och även globalt. Vi värderar kvalitet och arbetar på ett flexibelt sätt för att möta dina behov så effektiv som möjligt. Låter det intressant? Kontakta oss så tar vi diskussionen vidare!
Vanliga frågor & svar
Vad gör man som IT support?
Som IT-supporttekniker är huvuduppgiften att hjälpa användare med tekniska problem och frågor. Det inkluderar att felsöka och lösa problem med datorer, programvara, nätverk och andra IT-relaterade frågor
Vad tjänar man som IT support?
Lönen för en IT-supporttekniker varierar beroende på faktorer som erfarenhet, plats och arbetsgivare. Det är inte möjligt att ange en exakt lön eftersom den kan variera.
Varför IT support?
IT-support är avgörande för att hjälpa organisationer och användare att hantera tekniska problem och upprätthålla produktivitet. IT-support säkerställer att användare kan arbeta smidigt och effektivt med sina tekniska enheter och system.
Vad kostar IT support?
Kostnaden för IT-support varierar beroende på flera faktorer, inklusive typen av support, omfattningen av tjänsterna och leverantören.